Celestial Seasonings Authentic Green Tea

celestial_seasonings_authentic_green_tea

Jag tänkte jag skulle passa på och tipsa om ett riktigt gott grönt te som jag tycker smakar som ett grönt te skall smaka. Celestial Seasonings Authentic Green Tea är ett genuint grönt te utan smaksättning, och är helt klart det godaste gröna te jag hittat utanför Japan (där jag för övrigt drack kopiösa mängder grönt te).

Låt er inte luras av Lipton och Twinnings gröna budgetteer som går att hitta på snart sett varenda matbutik i det här landet. Det här är hur grönt te skall smaka. Tycker jag då.

Celestial Seasonings är (tror jag) USA:s största tetillverkare och håller en fantastiskt hög kvalitet på sina produkter. Teernas förpackningar är dessutom veritabla konstverk. En del av deras teer brukar bland annat gå att hitta på diverse te- och specialitetsbutiker.

2 Svar to “Celestial Seasonings Authentic Green Tea”


  1. 1 Madde mars 18, 2009 kl. 23:13

    Hej, jag har missat det teet.

    Men hallå, det är ju påste… 🙂

    Är det japanskt eller kinesiskt?

    Jag gillar mest kinesiskt måste jag säga, uppskattar inte den japanska havs/sjögrässmaken.

    Brukar köpa väldigt bra te hos http://www.gronateimporten.se ja, fast bara kinesiska då.

    Men det är konstigt alla som dricker lipton etc och tycker att det är gott?

    Kram

  2. 2 Kanjidude mars 19, 2009 kl. 11:52

    Hejsan 🙂

    Celestial Seasonings teer är av japansk sencha-typ. Med samma goda smak som gäller i Japan – inte som de andra blaskiga ”sencha”-teer jag hittat här. Jag förstår inte att japanska gröna teer skulle smaka hav/sjögräs, men jag ifrågasätter inte dina smaklökar 😀

    Grönateimporten har jag besökt tidigare men inte beställt ifrån. Kanske borde jag testa.

    Ack ja, med risk för att bli stämplad som tesnobb är det enda Liptonte jag för närvarande tycker om deras gröna te med mintsmak. Grönt te smakar det ju inte, men mintsmaken är god.


Lämna en kommentar




En blogg tillhörande en utbränd japanolog och tecknare

RSS Just nu

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Bloggtips

Bitchslap Barbie
Klarsynt och aktuell läkarstudent, med hjärtat på rätta stället.

Blogge Bloggelito
Liberal toppbloggare. Är ibland ute och cyklar, men träffar ofta helt rätt.

Dick Erixon
Min nya favoritblogg. En ofta uppdaterad liberal bloggare med vettiga åsikter.

Ekonomikommentarer
En läsvärd ekonomiblogg med stark vänsterprofil.

Martin Ackerfors
Recensioner av - och texter om - böcker, filmer, rollspel och mer.

Piruett
Något så ovanligt som en bra blogg om rollspel.

Pocketpocketpocket
En litterär blogg om mer än bara pocketar, tro't eller ej.

TantraBlog
En synnerligen trevlig blogg om sensualism, erotik och aktuella frågor.

Trollhare
En underbar blogg av en fantastisk människa. Ger många nya tankar och insikter.


Bloggtoppen.se

wordpress stats