Bloggvånda… Igen

Som så många gånger tidigare har jag på sistone haft mycket funderingar över vilken sorts profil den här bloggen egentligen skall ha. Skall jag fokusera på kvalitet (få men lite längre texter, bokrecensioner, chokladomdömen etc), eller skall jag fokusera på kvantitet och låta alla möjliga korta reflektioner, lustigheter, länktips och dylikt slippa igenom?

Å ena sidan vill jag ju att de besökare som hittar hit skall hitta något läsvärt, att de skall finna guldklimparna utan att behöva vada genom högvis med digitala rapningar om vad jag åt till frukost. Å andra sidan är det väl kanske just det en blogg handlar om: personliga betraktelser på ett personligt sätt, utan allt för mycket stelhet och Nobelprisambitioner.

2 Responses to “Bloggvånda… Igen”


  1. 1 Sally mars 19, 2009 kl. 07:58

    Skriv ur eget hjärta och försök att släppa tanken på vad du tror/anser att läsarna vill ha. Jag tycker personligen att din blogg är tilltalande och har ett estetiskt vackert utförande och kommer garanterat att besöka den igen!!
    men som ‘skrivet’, det är ur ditt eget hjärta det ska komma!
    Hej från Sally

  2. 2 Kanjidude mars 19, 2009 kl. 12:41

    Tack för kommentaren Sally!

    Det är så sant – bloggen har väl trots allt större chans att göra såväl mig som mina besökare lite mer lyckliga i vardagen om jag skriver ofta och ur hjärtat, än om jag bara haspar ur mig något stelt och uppblåst någon gång i månaden. 🙂


Kommentera

En blogg tillhörande en utbränd japanolog och tecknare

RSS Just nu

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Bloggtips

Bitchslap Barbie
Klarsynt och aktuell läkarstudent, med hjärtat på rätta stället.

Blogge Bloggelito
Liberal toppbloggare. Är ibland ute och cyklar, men träffar ofta helt rätt.

Dick Erixon
Min nya favoritblogg. En ofta uppdaterad liberal bloggare med vettiga åsikter.

Ekonomikommentarer
En läsvärd ekonomiblogg med stark vänsterprofil.

Martin Ackerfors
Recensioner av - och texter om - böcker, filmer, rollspel och mer.

Piruett
Något så ovanligt som en bra blogg om rollspel.

Pocketpocketpocket
En litterär blogg om mer än bara pocketar, tro't eller ej.

TantraBlog
En synnerligen trevlig blogg om sensualism, erotik och aktuella frågor.

Trollhare
En underbar blogg av en fantastisk människa. Ger många nya tankar och insikter.


Bloggtoppen.se

wordpress stats

