Huvudvärk och ett mästerverk

alphonse_mucha_masterworks

Idag på bokreans första dag begav jag mig ner till den lokala bokhandeln för att inspektera utbudet, och med förhoppningen att kunna inhandla några väl valda verk. För att i möjligaste mån undvika den värsta rusningen av folk under lunch och eftermiddag valde jag att gå dit relativt tidigt, vid 9-10-tiden på förmiddagen.

Några minuter i röran bland folk och bokstaplar visade sig dock vara för mycket för mig, och jag valde därför att med värkande huvud nöja mig med en enda bok, som jag redan tidigare hade sett fram emot att köpa: samlingen Alphonse Mucha Masterworks – 200 sidor med några av mästarens främsta verk, återgivna i vacker fyrfärg i stort format. För bara 129 kronor! Helt makalöst – den brukar ligga på det dubbla.

Alphonse Mucha är min största konstnärliga idol, vid sidan av Carl Larsson. Och de levde och verkade också vid ungefär samma tid, runt sekelskiftet 1900. Den här boken känns som en mycket god investering, och den kommer att bläddras i så det står härliga till.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

0 Responses to “Huvudvärk och ett mästerverk”



  1. Kommentera

Kommentera

En blogg tillhörande en utbränd japanolog och tecknare

RSS Just nu

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Mest lästa inlägg

Bloggtips

Bitchslap Barbie
Klarsynt och aktuell läkarstudent, med hjärtat på rätta stället.

Blogge Bloggelito
Liberal toppbloggare. Är ibland ute och cyklar, men träffar ofta helt rätt.

Dick Erixon
Min nya favoritblogg. En ofta uppdaterad liberal bloggare med vettiga åsikter.

Ekonomikommentarer
En läsvärd ekonomiblogg med stark vänsterprofil.

Martin Ackerfors
Recensioner av - och texter om - böcker, filmer, rollspel och mer.

Piruett
Något så ovanligt som en bra blogg om rollspel.

Pocketpocketpocket
En litterär blogg om mer än bara pocketar, tro't eller ej.

TantraBlog
En synnerligen trevlig blogg om sensualism, erotik och aktuella frågor.

Trollhare
En underbar blogg av en fantastisk människa. Ger många nya tankar och insikter.


Bloggtoppen.se

wordpress stats

