Full Strike Tea – undvik som pesten

Full Strike TeaMed glada minnen av de teer på burk som jag druckit i Japan inhandlade jag härom dagen en burk Full Strike Tea på en mindre butikskedja. Den var en besvikelse, man jag hade tänkt låta saken bero. Då jag idag fick syn på produkten också på en så stor kedja som Hemköp kände jag mig dock manad att ta bladet från munnen och gå ut med en skriftlig varning:

Undvik det här ”teet”! Det smakar vedervärdigt och kan knappast sägas vara det gröna te det utger sig för att vara. ”Äppeljuice med knappt förnimbar smak av teextrakt” vore en mer korrekt beskrivning. Unken, blaskig och vattnig juice är vad det är. Så gör er själva en god tjänst och lägg pengarna på något annat istället. Varför inte på en burk Coca Cola Light plus green tea – den är faktiskt högst drickbar.

5 Responses to “Full Strike Tea – undvik som pesten”


  1. 1 Daniel Westin oktober 24, 2008 kl. 19:57

    Hur kan Coca Cola Green Tea smaka mer grönt te, då det inte ens är grönt te? Det är Coca Cola!
    Full Strike Green Te är bryggt te på burk, och smakar te.
    //FAN OF FULLSTRIKE GREEN TEA

  2. 2 Kanjidude oktober 30, 2008 kl. 14:42

    Full Strike Green Tea utger sig för att smaka te men smakar mest bara vattnig juice – därför blev i alla fall jag grymt besviken. Jag har druckit litervis med te på burk och flaska, och Full Strike kommer inte ens nära dem.

    Coca Cola Plus Green Tea utger sig aldrig för att vara ett grönt te, utan bara just cola med en tillsats av grönt te, och som sådant smakar det utsökt 🙂

  3. 3 Daniel Westin november 1, 2008 kl. 08:37

    Låter mer som du är en spokeperson för coca-cola, har du ett bättre alternativ för te på burk som man kan jämföra med, då din konstanta ref. till coca cola inte kan tas seriöst.
    Jag tycker verkligen Full Strike smakar te, men du som har sådan världsvana som du har kanske kan hänvisa mig till ”riktigt” te på burk.
    //FAN OF FULL STRIKE GREEN TEA

  4. 4 Kanjidude november 1, 2008 kl. 12:19

    Tyvärr känner jag inte till något annat burkte här i Sverige, så den frågan ber jag att få återkomma till.

    Jag ifrågasätter inte heller dina smaklökar – tycker du om Full Strike så är väl det toppen för dig. 🙂

  5. 5 Asse mars 17, 2009 kl. 15:18

    Smaken är som baken, delad. Jag sitter med en burk framför mig ocg det var minst sakt gott.


Kommentera

En blogg tillhörande en utbränd japanolog och tecknare

RSS Just nu

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Mest lästa inlägg

Bloggtips

Bitchslap Barbie
Klarsynt och aktuell läkarstudent, med hjärtat på rätta stället.

Blogge Bloggelito
Liberal toppbloggare. Är ibland ute och cyklar, men träffar ofta helt rätt.

Dick Erixon
Min nya favoritblogg. En ofta uppdaterad liberal bloggare med vettiga åsikter.

Ekonomikommentarer
En läsvärd ekonomiblogg med stark vänsterprofil.

Martin Ackerfors
Recensioner av - och texter om - böcker, filmer, rollspel och mer.

Piruett
Något så ovanligt som en bra blogg om rollspel.

Pocketpocketpocket
En litterär blogg om mer än bara pocketar, tro't eller ej.

TantraBlog
En synnerligen trevlig blogg om sensualism, erotik och aktuella frågor.

Trollhare
En underbar blogg av en fantastisk människa. Ger många nya tankar och insikter.


Bloggtoppen.se

wordpress stats

